De week van Marty Schrijver - Allround Vakman



Als ik ’s ochtends in mijn werkbus stap, is mijn werkdag begonnen. Muziekje aan en op weg naar huurders met een reparatieverzoek. Op de werkbonnen die ik heb gekregen staan de adressen die ik deze dag bezoek. Als ik aankom bij de huurder onderzoek ik het probleem en ga ik aan de slag. Als ik vertrek wil ik dat het probleem opgelost is, de huurder blij en dat ik de ontmoeting leuk afsluit.

Vertrouwd gezicht
Naast de reparaties aan huis ben ik twee dagdelen per week in een verzorgings-/aanleunwoningcomplex en doe ik daar de reparaties. We vinden het belangrijk dat er voor deze oudere doelgroep regelmatig een vertrouwd gezicht aanwezig is.

Welke reparatieverzoeken ik krijg? Dat zijn er nogal wat! Dat gaat van het maken van een stopcontact tot het oplossen van een lekkage. Samen met een collega Allround Vakman doe ik alle klussen in onze ‘eigen’ wijk. Wat we doen communiceren we ook naar de andere leden van het wijkteam.

Buitensluitingen
En ik heb natuurlijk allerlei ongepland werk. Lekkages, politie-invallen en buitensluitingen. Als mensen zich hebben buitengesloten en hun huis niet meer in kunnen, dan is het heel fijn als jij zo snel mogelijk de deur kunt openen. Dat zijn toch wel de leukste klussen, ze geven veel voldoening.  

Helaas zijn huurders niet altijd tevreden. Het helpt als ik van te voren duidelijke verwachtingen schep. Als ik bij aankomst al zie dat een probleem waarschijnlijk niet meteen verholpen kan worden, kan ik dat beter direct vertellen. En ik probeer elke ontmoeting zo prettig mogelijk te maken.

Marty Schrijver
Allround vakman - Wijkteam Keizerslanden en Steenbrugge