Servicepakket

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor een deel van het onderhoud van uw woning. Bijvoorbeeld het ontstoppen van de regenpijp of het vervangen van scharnieren in de deur. Woonbedrijf ieder1 kan u deze reparaties en onderhoud ook uit handen nemen. Dat is wel zo gemakkelijk! Deze service van Woonbedrijf ieder1 heet het Servicepakket (ook wel bekend als het servicefonds of Woonunie Plus Pakket). Kijk in het Onderhouds ABC om welke onderhoud het gaat.

Veel gevraagd over Servicepakket

Wat is het servicepakket?

Het servicepakket is een soort extra verzekering voor kleine reparaties die eigenlijk voor de huurder zelf zijn. Heeft u liever dat Woonbedrijf ieder1 deze kleine reparaties voor u uitvoert, dan kunt u ervoor kiezen om het servicepakket af te sluiten. U betaalt hiervoor € 8,85 per maand. Glasverzekering en ontstopping zitten hier ook bij in. In het Onderhouds ABC kunt u teruglezen welke werkzaamheden worden gedekt door het servicepakket. Aan het servicepakket zijn voorwaarden verbonden: Algemene Voorwaarden servicepakket.

Hoe kan ik lid worden van het servicepakket?

Wilt u als huurder lid worden van het servicepakket, vul dan het formulier deelname servicepakket in. U vindt het onderaan deze website.

Hoe kan ik deelname aan het servicepakket stopzetten?

Wilt u geen gebruik meer maken van het servicepakket, dan kunt u het formulier Beëindiging deelname servicepakket invullen. U vindt dit formulier op onze website www.ieder1.nl.

Ik ben lid van het servicepakket. Door wie kan ik mijn dakgoot schoon laten maken?

U kunt contact opnemen met de klantenservice van Woonbedrijf ieder1 via telefoonnummer 088 111 0 222. Wij verbinden u dan door naar het bedrijf die voor u de dakgoot van uw woning kan reinigen.

Sommige dakgoten zijn niet (op een veilige manier) met de ladder te bereiken. Bijvoorbeeld in de binnenstad, langs grachten of waarbij een bomenrij hetgebruik van een hoogwerker blokkeert. Deze worden niet jaarlijks gereinigd.
Dakgoten van bergingen en schuurtjes dient u zelf te vegen.

 

Welke klussen vallen onder het Servicepakket?

In het onderhouds-ABC staat precies aangegeven wie (u als huurder of Woonbedrijf ieder1 als verhuurder) verantwoordelijk is voor onderhoud- en reparatieklussen in uw huis. In de kolom ‘Servicepakket’ ziet u welke werkzaamheden in het Servicepakket vallen. Maakt u gebruik van het Servicepakket, dan regelt Woonbedrijf ieder1 voor u deze werkzaamheden en zorgt voor de uitvoering ervan. U hoeft alleen maar een reparatieverzoek in te dienen en wij zorgen ervoor dat de klus vakkundig wordt uitgevoerd. Onder het servicepakket vallen ook verstoppingen en glasschade.

Wat kost het Servicepakket?

Het Servicepakket kost € 8,85 per maand.

Welke voorwaarden zijn er verbonden aan het Servicepakket?

In de Voorwaarden leest u precies welke voorwaarden er verbonden zijn aan het Servicepakket. Hierin staat onder andere dat u de kosten van het Servicepakket maandelijks vooruit betaalt. Op het moment dat u het Servicepakket zou opzeggen, kunt u dus nog een maand gebruik maken van de onderhoudsservice van Woonbedrijf ieder1. In de voorwaarden staat ook dat het Servicepakket aangevraagd kan worden per de eerste werkdag van de maand.

Wat moet ik doen als ik het Servicepakket niet meer nodig heb en wil stopzetten?

Wilt u geen gebruik meer maken van het Servicepakket, dan kunt u dit schriftelijk aan ons doorgeven (Postbus 888, 7400 AW Deventer. Houd er rekening mee dat u in dat geval zelf de kleine onderhoud- en reparatieklussen moet gaan uitvoeren.

Meer vragen (3)