CV/warm water/mechanische ventilatie

Wij leggen u graag uit wat u in geval van een storing aan uw CV-installatie, warm tapwater of ventilatiesysteem moet doen. Voordat u de storing meldt, vragen wij u of u een aantal dingen wilt controleren. In veel gevallen is het namelijk een eenvoudig probleem, dat u snel zelf kunt oplossen. Zo is het belangrijk dat de waterdruk altijd hoger is dan 2 bar en dat u de radiatoren af en toe ontlucht. Kijk daarom eerst op de sticker op uw ketel of kijk in de brochure 'wat te doen bij storingen CV' die u onderaan deze pagina vindt. Het onderhoud van de verwamingsketel doen wij voor u.

Wie u kunt bellen voor een storing is afhankelijk van waar u woont en wat voor verwarming u in huis heeft.

 

Veel gevraagd over CV/warm water/mechanische ventilatie

Mijn cv-ketel, mechanische ventilatie of warmte terugwin systeem werkt niet goed, waar kan ik dit melden?

Woont u in Deventer:

Voor storingen of reparaties aan de individuele CV-installatie, warm tapwater of het ventilatiesysteem kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week bellen met Van Dam Technisch Beheer, telefoonnummer 0548-226001 of via de website www.vandamgroep.com/ieder1 (geen spoed) of meld de storing via www.vandamgroep.com/ieder1 .

Heeft u geen eigen cv installatie in uw woning, dan is uw woning aangesloten op een collectieve installatie en u betrekt uw warmte voor verwarming en het tapwater van Ennatuurlijk. In geval van een storing aan uw CV-installatie of uw warm watervoorziening vragen wij u te bellen met Ennatuurlijk via 085-2734555. De technici van Ennatuurlijk gaan kijken of de storing binnen of buiten uw woning is. Is deze erbuiten dan zorgt Ennatuurlijk zelf voor de reparatie. Is de storing binnen uw woning, dan geeft Ennatuurlijk de melding door aan  Van Dam Technisch Beheer, telefoonnummer 0548-226001 of via de website www.vandamgroep.com/ieder1 (geen spoed) .  Van Dam Technisch Beheer, telefoonnummer 0548-226001 of via de website www.vandamgroep.com/ieder1 (geen spoed) neemt dan contact met u op om een afspraak te maken voor de reparatie.

Woont u in Zutphen:

Voor storingen of reparaties aan de CV-installatie, warm tapwater of het ventilatiesysteem kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week bellen met Breman Service Genemuiden, telefoonnummer 0800-0201773 of via de website www.breman.nl/storingmelden (geen spoed) of meld de storing via www.breman.nl/storingmelden .

 

U kunt natuurlijk ook altijd ons Klant Contact Center bellen via 088 – 111 0 222.

 

Onderhoudsfrequentie CV/Mechanische ventilatie /Warmte-Terug-Win systeem

Hoe vaak wordt er een onderhoudsbeurt uitgevoerd aan de installaties in mijn huurwoning?

In welk jaartal het onderhoud, inspecteren of reinigen van verschillende installaties nodig is, wisselt per woning. De onderhoudsfrequentie is:

CV-ketel en radiatoren:                                                               1 x per 2 jaar;
Ventilatiebox (MV):                                                                      1 x per 4 jaar;
WTW-box (Warmte-Terug-Win) en filters vervangen:             1 x per jaar;
Er wordt tevens een extra set filters achtergelaten, die u zelf na 6 maanden vervangt;
Kanaalreiniging ventilatiesysteem:                                            1 x per 4 jaar;
Gashaarden, gaskachels, geisers:*                                            1 x per jaar;
Veiligheidstest aardlekschakelaar(s) en gasleiding:               1 x per 4 jaar;
 

*) mits deze in eigendom is van Woonbedrijf ieder1

Vult Woonbedrijf ieder1 ook de cv-ketel bij?

Nee, u bent zelf verantwoordelijk voor het bijvullen van uw CV ketel.

Mijn geiser is kapot, waar kan ik dit melden?

Woonbedrijf ieder1 heeft geen geisers in onderhoud (uitzonderingen staan hieronder benoemd). Hiervoor dient u zelf een contract af te sluiten. Woont u Deventer dan kunt u contact opnemen met de Energiewacht via telefoonnummer 0800 - 0825. Woont u in Zutphen dan kunt u contact opnemen met de Energieservice via telefoonnummer 055 - 533 0 356.

Woont u op de Assenstraat in Devente , Stokbrand of de Waarden in Zutphen, dan kan het zijn dat Woonbedrijf ieder1 wel uw geiser in onderhoud heeft. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice, telefoonnummer 088 111 0 222.