Huur betalen

Als u een woning huurt, dan betaalt u hiervoor elke maand een vast bedrag aan huur. U kunt uw huur op verschillende manieren betalen. Via automatische incasso heeft u er geen omkijken meer naar en hoeft u niet bang te zijn dat u de betaling vergeet.

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe wordt de huurprijs van een sociale huurwoning bepaald?

De huurprijs van een sociale huurwoning wordt bepaald door de kwaliteit en grootte van de woning. Hiervoor geldt het landelijke WWS-punten systeem (woning waardering systeem). De woning wordt getoetst op verschillende punten. Afhankelijk van het aantal punten wordt de huurprijs vastgesteld, tot een maximum. Momenteel is de maximale huurprijs van een sociale huurwoning € 710,68.

Wanneer moet ik de eerste huur betalen voor mijn nieuwbouwwoning?

Op het moment dat u de sleutels van de woning krijgt, moet de eerste huur betaald zijn. Daarna moet u elke eerste van de maand de huur betalen voor de lopende maand.

Wat houdt de 1 maand opzegtermijn in?

U kunt uw huur elke werkdag van de maand schriftelijk opzeggen, altijd minimaal één maand van tevoren. Voorbeeld: Als u tot 12 februari huur wilt betalen, zorgt u ervoor dat wij de laatste werkdag vóór 12 januari de opzegging binnen hebben. De laatste huurdag kan niet in het weekend of op een feestdag zijn.

U betaalt de huur tot en met de laatste huurdag, in dit voorbeeld dus tot en met 12 februari.

In overleg met onze Servicecoördinator kan besloten worden dat u de sleutel eerder inlevert dan de einddatum. Inleveren kan aan de balie van een van onze klantvestigingen. De eindddatum en daarmee het laatste huurbedrag wordt aangepast.

 

Wanneer moet ik de huur betalen?

U betaalt de huur vooraf. Uw huurbetaling moet daarom op de eerste dag van de maand bij Woonbedrijf ieder1 binnen zijn.

Op welke wijze kan ik de huur betalen?

U kunt uw huur betalen via automatische incasso, pin of via een bankoverschrijving. Het makkelijkste is een huurbetaling middels automatische incasso. Hierbij hoeft u er zelf niet meer naar om te kijken en weet u zeker dat uw huur tijdig wordt betaald. Wilt u automatische incasso aanvragen, vul dan het formulier machtigingskaart in.

Hoe kan ik een automatische incasso aanvragen of stopzetten?

Als u de huur voortaan automatisch wilt laten afschrijven van uw bankrekening, levert u een ingevulde machtigingskaart in bij Woonbedrijf ieder1. Dan verwerken wij uw aanvraag nog voor de volgende maand. Komt de aanvraag na de 10e van de maand bij ons binnen, dan gaat de automatische incasso pas de maand later in.

Wanneer u de automatische incasso wilt beëindigen, dan ontvangen wij graag van u het ingevulde formulier intrekken machtiging. Is het formulier voor de 10e van de maand bij ons binnen, dan kunnen we het nog verwerken voor de eerstvolgende maand.

Per wanneer kan mijn automatische incasso ingaan?

Een automatische incasso kunt u alleen schriftelijk aanvragen. Machtigingen die voor de 10e van de maand ingeleverd worden doen dezelfde maand nog mee met automatisch betalen. Komt de machtiging na de 10e binnen, dan betaalt u de eerstvolgende maand via automatische incasso.

Op welk rekeningnummer (IBAN) kan ik de huur storten?

U kunt uw huur storten op rekeningnummer: NL07INGB0002288318.
Denkt u eraan dat u de huur uiterlijk op de eerste dag van de maand overmaakt? Vergeet niet uw klantnummer en contractnummer te vermelden.

Wanneer moet ik mijn eerste huur betalen?

Uw huur mot u elke maand voor de 1e dag van de maand betaald te hebben. Krijgt u een nieuwe woning, dan vragen wij u de eerste maand huur te betalen voordat u van ons de sleutel ontvangt.

Wat zijn overige vorderingen en hoe kan ik die betalen?

Overige vorderingen zijn bijvoorbeeld onderhoud bij verhuizing, een afrekening service- of stookkosten of kosten voor extra sleutels die u heeft aangevraagd. U betaalt deze vorderingen via de factuur die u van Woonbedrijf ieder1 ontvangt.

Hoe geef ik een wijziging van mijn bankrekeningnummer (IBAN) door?

U moet dit schriftelijk aan ons doorgeven. Dit kan door een brief op te stellen waarin uw nieuwe IBAN/ bankrekeningnummer staat vermeld. Vergeet niet uw handtekening onder de brief te zetten. Ook hebben wij een kopie van uw bankpas nodig. Deze gegevens kunt u sturen naar Woonbedrijf ieder1, Postbus 888, 7400 AW Deventer. Ook kunt u de gegevens inleveren bij één van onze vestigingen. Tussen 8.30 en 17.00 uur kunt u terecht bij onze klantvestigingen aan de Overstichtlaan 2 in Deventer en de Piet Heinstraat 25 in Zutphen.

Wat moet ik doen als ik de huur niet kan betalen?

Neem zo snel mogelijk contact op met Woonbedrijf ieder1. Wij kunnen dan samen met u kijken naar de mogelijkheden. Wij kunnen bijvoorbeeld een betalingsregeling treffen of u doorverwijzen naar het Budget Adviesbureau in Deventer of Het Plein in Zutphen.

Kan ik de huur betalen op jullie kantoor?

Ja, u kunt een pin betaling doen aan de balie bij één van onze klantvestigingen. Tussen 8.30 en 17.00 uur kunt u terecht bij onze klantvestigingen aan de Overstichtlaan 2 in Deventer en de Piet Heinstraat 25 in Zutphen..

Meer vragen (8)