Huurachterstand

Bij betalingsproblemen kunt u rekenen op ons begrip en ondersteuning. Wij geven u graag advies over de mogeijkheden om uw problemen aan te pakken. Neem hiervoor contact met ons op.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Wat moet ik doen als ik de huur niet kan betalen?

Neem zo snel mogelijk contact op met Woonbedrijf ieder1. Wij kunnen dan samen met u kijken naar de mogelijkheden. Wij kunnen bijvoorbeeld een betalingsregeling treffen of u doorverwijzen naar het Budget Adviesbureau in Deventer of Het Plein in Zutphen.

In welke situatie en hoe kan ik schuldhulpverlening aanvragen?

U kunt schuldhulpverlening aanvragen als u financiƫle problemen heeft. U kunt zich dan aanmelden bij Het Plein in Zutphen of het Budget Advies Bureau (BAD) in Deventer. Kijk daarvoor op de of op de als u meer informatie zoekt over het BAD.
 

Woonbedrijf ieder1 heeft mijn betalingsachterstand doorgestuurd naar een deurwaarder. Waar kan ik terecht voor meer informatie hierover?

Als uw betalingsachterstand is overgedragen aan een deurwaarder heeft Woonbedrijf ieder1 geen rechtstreeks contact meer met u. U moet dan altijd contact opnemen met het betreffende deurwaarderskantoor.

Woont u in Zutphen, dan kunt u contact opnemen met: Deurwaarderskantoor Weij Zutphen
Spittaalstraat 112
7201EH Zutphen
0575-513707

Woont u in Deventer, dan kunt u contact opnemen met: BJK (voorheen Van den Bos, Jansen & Kersten)
Ger.deurwaard.kant. & Inc.bur. Deventer
Gotlandstraat 64
7418 AX Deventer
0570-665190

Wat houdt de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP) in?

WSNP is een wettelijk schuldsaneringstraject, waarvoor u door een rechter bent toegelaten. Dit traject duurt in principe 3 jaar, maar kan uitlopen tot 5 jaar. De rechter wijst u een bewindvoerder aan om uw betalingsachterstand in te lopen in het kader van WSNP. Naast deze bewindvoerder kan het zo zijn dat u ook een bewindvoerder heeft voor uw dagelijks financiele beheer. U blijft echter zelf als huurder verantwoordelijk voor betaling van uw maandelijkse huur.